Geçen hafta 10 yıldır evimde yaşadığım internet zulmünü yazmıştım. 10 yıldır binama gelen Telekom altyapısındaki sıkıntı yüzünden Türk Telekom dahil hiç bir servis sağlayıcısının bana vadettiği hızı veremediği, vermek için hiç bir çaba sarfetmediğini, ama her ay benden alamadığım hız parasını çatır çatır tahsil ettiklerinden bahsetmiştim. 10 yıllık çilenin sonunda özlemle beklediğim Fiber İnternet altyapısının evimin bulunduğu sokağa kurulduğunu öğrendikten sonra büyük bir hevesle Türkcell Süperonline’a benide fiberleyin diyerek başvurduğumda, bütün sokağa verilen fiber internetin benim evimin bulunduğu binaya vermediklerini, çünkü binaların altyapısını döşerken benim binayı unuttuklarını öğrendim. Haydi bakalım başladık yeni bir mücadeleye. Bu mücadele uzun soluklu tabi, neticeye ulaşıp ulaşmayacağımız, yada sonuca varsak bile bunun ne zaman olacağını kimse kestiremiyor. Eee ne yapalım bu arada evde internetsiz mi kalacağız? Türkcell Süperonline müşteri temsilcisi, fiber hattım yapılana kadar VDSL internet bağlamayı teklif etti. Evimin VDSL altyapısına baktı ve bana 75 megabite kadar internet verebileceklerini söyledi. Ben her zaman olduğu gibi, eğer bu hızı verebileceklerse 50 megabitin yeterli olduğunu söylediğimde, merak etme abi biz 50 diyorsak 50’yi veririz, hem eğer bir sıkıntı olursa 14 gün içinde cayma hakkın var diyerek bana 50 megabit internet bağlantısını iteledi. Geçtiğimiz cuma günü Süperonline’dan gelip hattımı bağladılar ama 50 megabiti geçtim 5 megabit alsam şükredeceğim. Youtube’dan 4 dakikalık bir şarkıyı 14 dakikada zor dinleyebiliyorum. Hız ölçümünde 0.03 megabiti gördü bu gözler. Bu sıkıntının başladığı andan beri bir haftadır Süperonline müşteri hizmetleriyle mücadele veriyorum. Arıza kayıtları oluşturuldu, kusurun benim binamın iç kablolarından olduğunu iddia ettiler, yenilettik ama nafile. Bir daha arıza kaydı oluşturduk, bu sefer sistemden iyileştirme yaptıklarını söylediler bu ne demekse, ama oda olmadı. Sonra dediler ki telekomun kablolarındaki arızadan dolayı sen 50 megabit alamazsın bu hızı düşürelim. Dedim ki yok ben 14 gün içinde cayma hakkım var onu kullanmak istiyorum, iptal edin hattımı dedim. Ama Sürpriz :) 14 günlük cayma hakkım varmış ama bedava değilmiş. Eğer hiç kullanmadığım 3 günlük internet hizmeti için 500 TL tazminat ödersem iptal edebilirlermiş. Dedim ki tamam o zaman internet hızını 50 megabitten 25’e düşürün belki dediğiniz gibi sorunum düzelir. Yok oda olmadı. Bu sefer dedim ki (Tabi bu her bir şey söylemem başka bir müşteri temsilcisiyle bağlanma uğraşının ardından hepsine tekrar tekrar sorunu en başından anlatmamla geçiyor.) belki bağladığınız modemde bir sorun vardır onu bir kontrol etseniz, aaaa bir sürpriz daha, 5 gün önce bağladıkları ve benim seçimim olmayan kendilerinin getirip bağladıkları modeme ücretsiz tamirat yapamıyorlarmış, 5 günlük modemin arızasına baktırmam için para vermem gerekiyormuş. Haa bu arada ben her ay faturamla beraber bu modemin parasını taksit taksit ödemek zorundaymışım. İnanın bana çok kısaltıp özetleyerek anlattığım bu saçmalıklar silsilesini, daha pek çok saçmalıklar barındırıyor. Ama bunun adı düpedüz dolandırıcılıktır. Müşteri temsilcileriniz yalan beyanatla, alenen adam kazıklama sistemi üzerine bir satış stratejisi kurmuşlar. Ve siz bunlara sorunları anlatıp çözüm ararken aynı pişkinlikte sırıtarak sizle alay ediyorlar. Siz Süperonline falan değil, süper dolandırıcı olma yolunda hızla ilerliyorsunuz. Haaa bu söylediklerimde yalan ve iftira varsa eğer, hani görüşmelerimizi kayıt altına alıyorsunuz ya, buyrun verin mahkemeye bakalım gerçek neymiş. Yaşadığım bir haftalık deneyimden sonra size net olarak TÜRKCELL SUPERONLİNE’da uzun durun diyebilirim. Eğer bu suçsa hadi verin beni mahkemeye orada hesaplaşalım. Zaten siz vermezseniz ben sizi vereceğim.