Ayakkabı üreticisi ve pazarlayan bir şirket, pazar araştırması yapması için Afrika’ya iki elemanını göndermiş. Elemanlar Afrika’nın çeşitli ülkelerinde şehirleri gezmişler, araştırma yapmışlar. Sonunda; Birinci eleman, patrona yaptığı araştırmaların neticesini bir rapor olarak sunmuş ve demiş ki: – Afrika’da bizim için hiçbir fırsat yok. Çünkü orada hiç kimse ayakkabı giymiyor. ikinci elemandan da rapor sunmasını istemişler, Afrika’dan daha geç dönen eleman patronuna yaptığı incelemeler ile ilgili bir rapor sunmuş ve demiş ki: – Afrika’da bizim için olağanüstü fırsatlar var. Çünkü orada hiç kimse ayakkabı giymiyor. Hayat Akarken fırsatlar değerlendirenler için vardır. Bakış açınız fırsatı yakalamanızı ya da kaçırmanıza neden olur. Başarılı olanlar, farklı gözle bakabilen ve fark yaratabilendir.
* Çoğunuzun bildiği gibi bu vazgeçilmez coğrafya, yetişen tarımsal ürünler bakımından dünyanın en zengin coğrafyasından biridir. Yaşamın sağlıklı ve uzun olduğu bu Menderes havzasının her bir karışı, güzelliklerden yana yakıştıracağınız her şeyi hak eder. Bu güzellikleri, yaşadığımız bu topraklara verdiği için, Rabbimize ne kadar şükretsek azdır. * Sizce bu güzel topraklar kendi değerlerini yeterince iyi tanıyor ve tanıtabiliyor mu? Özellikle dünyada önemli bir yere sahip olan çok özel ürünlerimiz var. Kuru incir... Kestane... Çilek... Saymakla bitmez. Bizim dışımızda kaç kişi biliyor kuru inciri zeytinyağına banıp yemenin zevkini? Dayanılmaz lezzetini ve ömrümüze ömür kattığını? Bizim dışımızda kimler biliyor, karnı ağrıdığı zaman Sultanhisarlı Elveda Nine'nin yaptığı kekik suyundan bir fincan içince karın ağrısının geçtiğini? Bizim dışımızda kim börülceyi tarator, kim ısırgan otunun böreğini, salatasını yapıyor? Bizim dışımızda kim yarasını kantaron yağıyla çabucak iyileştiriyor? Daha saymakla bitmez nice kültürel zenginliklerimiz.
* Tanıtım ve reklam, başlı başına bir profesyonellik işidir. Çağımızda; bir bölgenin, bir kültürün veya bir ürünün tanıtımında en etkin yol, yurtiçi ve yurtdışı tanıtım fuarlara katılmaktır. Fuarlara katılmış olmak için katılmak, kimseye fayda sağlamaz. Profesyonelce yapılacak ön hazırlık evresinin sonunda, fuarın en etkin yerinde, en etkileyici stant kurulmalı. Tanıtılacak obje veya yer, konuya hakim uzman görevliler tarafından katılımcılara, samimiyetle anlatılmalıdır. Fuarlar, yatırımcıların kol gezdiği çağdaş vitrinlerdir. Fuarlara katılımda belediyelerin, odaların ve sivil toplum kuruluşlarının desteği şarttır. Nazillimiz, Türkiye’de Uzun Yaşam Merkezi olarak tanındı tanımasına da... Maalesef, öne çıkan, ürünler değil de yaşlılar oldu. Bu tanıtım ekonomik açıdan Nazillimize pek fayda sağlamadı. Yurdum insanı emekli olup Nazilli’ye yerleşmeyi düşüneceğine, yaşadıkları yerde Nazilli ürünlerini tüketme kültürleri oluşursa... Nazilli ve çevresinin yüzü, işte o zaman gülecektir.
Sağlıcakla.