Otomotiv sektörü 2024 yılına ciddi bir stok ile girdi. Sıfır araç bulunamayan, araç olsa bile telefonları açmayan, randevu bile vermeyen bayiler, şimdilerde ise araç satışı için birbiri ardına kampanyalar düzenliyorlar.

Pandemi döneminde aksesuar adı altında tüketiciden zorla para alan bazı bayilerin, TÜİK yıllık enflasyonun en tepe noktasına ulaştığı yani enflasyonun yüksek olduğu bu günlerde, indirim yapmalarını görüyoruz. Bunun iki nedeni var.

İlk neden, ellerinde ciddi stok olması, pandemi sonrasında yavaş yavaş açılan otomotiv piyasası, faizlerin artması ve kredi miktarının düşmesi ile daralmaya başladı ve ciddi stok ile baş başa kaldılar.

İkinci ve asıl neden ise 7 Temmuz’da yürürlüğe girecek GSR 2 regülasyonu. Yani Avrupa Birliği tarafından istenen yeni gelişmiş güvenlik önlemleri. Bu güvenlik önlemleri olmayan otomobiller, 7 Temmuz sonrası tescil işlemi yapılmayacak.

Otomotiv şirketleri ve bayiler, stoklarındaki GSR 2 güvenlik önlemleri uygun olmayan otomobilleri bir an önce satmak istiyorlar. Karlarından bir miktar fedakârlık yapılıyor ancak ne kadarı zararına satacak tartışılır.

1 milyon TL’lik, 2 milyon TL’lik araçlara en fazla 200-300 bin TL’lik kredi verilmesi nedeniyle tüketicilerin beklentisi daha fazla indirim yapılması. Özellikle pandemi döneminde otomotiv bayilerinin yaptıklarını tüketiciler unutmuyor. Kurt kışı geçirir de yediği ayazı unutmazmış

Ancak sosyal medyadaki yazılanlara göre de bayiler, eşe dosta GSR 2 güvenlik donanımlarına sahip olmayan araçları 7 Temmuz öncesi satış gösterip tescil ettirecek, daha sonra da isteyen tüketiciye bu araçları yine satacak gibi söylentiler dolanıyor. Ne kadar doğrudur bilinmez ama tüketicilerin her durumda korunması gerekli.

Özellikle de kredi imkanlarının daraldığı, faizlerin yükseldiği, 2. el araç piyasasında yaprak kımıldamadığı dönemde, tüketicilerin korunması şart.

Güvenli ve yeni otomobillere binebildiğimiz, satın alma gücümüzün arttığı bir Türkiye dileğiyle…