“Kendimi Tanıyorum Mutlu Yaşamayı Seviyorum”
Mehmet Turan
Yeni Fikir Stratejik Araştırmaları Derneği (Yeni Fikir SAM)’dan “Kendimi Tanıyorum Mutlu Yaşamayı Seviyorum” adlı bir projeyi daha hayata geçirmesini Aydın adına memnuniyetle karşılıyoruz.
Demek ki, icraat var…
Destek te…
Arı gibiler, maşallah…
***
Yeni Fikir SAM hakkında kısaca malumat…
Yeni Fikir Stratejik Araştırmaları Derneği (Yeni Fikir SAM), Aydında faaliyet gösteren bir strateji merkezi…
Hem de ilk ve tek stratejik araştırma merkezi…
Pergelin ana ayağı Aydın olmak kaydı ile Denizli ve Muğla başkanlıklarıyla da yelpazeyi geniş tutuyorlar…
Akademik bir düşünce kuruluşu…
Asıl amaçları, düşünce üretmek…
Bunları, ilgililerin ve kamuyonun dikkatine sunarak değişim ve dönüşümde öncü olmak…
Mutelif açıklama (15 Temmuz meş’um kalkışmayı resmi olarak gece saat 01.02 karşı açıklamaları da buna dahil), yuvarlak masa toplantıları vb faaliyetlerinden anlıyoruz.
İkinci maksatları da projelerle Aydın’a ve dolayısıyla Türkiye’ye katma değer üretmek…
***
“Göçmen Sorununa Genç Bakış” isimli projelerini bitirdiler…
Bu projede ortaya çıkan eserlerin uluslararı bir dergide yer alması da (www.yenifikirdergisi.com) nitelik açısından mühim…
***
Yeni Fikir Stratejik Araştırmaları Derneği (Yeni Fikir SAM) Kurucu Başkanı Mesut Mezkit görüşmemizde bize ikinci projenin detaylarını anlattı. Projenin adı da -yukarıda bahsetmiştim-: “Kendimi Tanıyorum Mutlu Yaşamayı Seviyorum”
İşte, Başkan’ın bize aktardığı projenin ayrıntıları:
***
Proje, İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı tarafından destekleniyor…
Proje ortakları: Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ), Türkiye Kızılay Derneği Aydın Şubesi ve Aydın İl Sağlık Müdürlüğü.
Uygulama okulu: Aydın Uğur Temel Lisesi
Proje yürütücüsü: Eğitimci ve aynı zamanda Ses gazetesi yazarı Davut Türkkan…
***
Projenin Amacı:
1-Öğrencilerin bağımlılık eğilimleri konusunda gençlerin aile, sosyal çevre ve arkadaş grubu gibi temel risk ve koruma faktörlerinin analizini yapmak.
2-Bu risk ve koruma faktörlerinin proje bölgesinde ne düzeyde olduğu, koruma faktörlerinin nasıl arttırılıp risk faktörlerinin nasıl azaltılabileceği konusunda somut veriler ışığında çözüm önerileri sunmak.
3-Öğrencilerin bağımlılık eğilimleri konusunda mevcut çalışmaları nesnel verilere dayandırarak, buna yönelik uygulamaları hayata geçirmek.
4- Bu bağlamda öğrencilerimizin kişisel problem alanlarını belirleyerek ihtiyaç duydukları kişisel ve psiko-sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunmak.
5- Bağımlılık eğilimlerini olumlu yöne çevirebilmek için öğrencilerin mesleki rehberlik ihtiyaçlarını belirleyerek yetenek, ilgi ve değerlerine uygun okul ve meslek seçimi konusunda yönelimlerine destek olmak. Bu konuda öğrenciyi, ailesini ve öğretmenlerini bilgilendirmek kişisel özellik ve yeterliklerle ilişkili mesleki tercihlerde bulunmak konusunda destek sağlamak.
6- Bağımlılık eğilimi konusunda yapılan çalışmalar sırasında öğretmenlerimizin kişisel ve eğitsel davranış-tutumlarını inceleyerek bağımlılık konusunda model öğretmen davranışlarının geliştirilmesine rehberlik etmek.
7- Bağımlılık konusunda ailelerin öğrencilerdeki eğitsel ve davranışsal problemlere etkilerini belirleyerek, model aile davranışlarının geliştirilmesine rehberlik etmek,
8- Öğretmen ve ailelerin tanımlayamadıkları kişisel ve eğitsel sorunlar için tanılama, nedensel analizleri yapabilme ve problemlerin çözüm stratejilerini belirleme,
9- Çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve donanıma sahip, davranışsal ve eğitsel anlamda sağlıklı öğrenciler yetiştirilmesinin doğası gereği okul, öğrenci, öğretmen ve aile işbirliğini sağlamak.
10- İnceleme sonuçlarından elde edilecek bulgu ve bilgiler çerçevesinde; okullarımızın kısa, orta ve uzun vadeli stratejik çalışma planlarını hazırlamalarına yardımcı olmak ve gelişimlerini izlemek için nitelikli ölçme araçlarını kullanıma sunmak.
“Amacımız, sebepleri tespit etmek”
Amaçlarının sebepleri tespit etmek oluğunu, söyleyen Yeni Fikir SAM Kurucu Başkanı Mezkit sözlerine şöyle nihayet verdi: “Gelişmiş toplumlar, öğrenciyi tanıma ve ona yönelik olumlu olumsuz eğilimlerini tespit etme işini bilimsel verilere dayanan envanterlerle yapmaktadır. Pozitif veriler üzerinden yapılan bu değerlendirme çalışmalarının başarı grafikleri de bu işi el yordamıyla yapanlara göre oldukça yüksek olmaktadır. Proje kapsamında işbirliği yapılacak okulun öğrencilerine bilimsel alt yapısı ve Türkiye'nin önde gelen akademisyenlerinin desteği olan envanterler uygulanarak öğrenciler çok yönlü olarak tanınacak. Bağımlılık eğilimleri ve bu konuda yapılması gerekenler verilere dayalı olarak ortaya konacak. Öğrencileri takip edecek öğretmenler de bu konuda eğitimlere alınarak adeta koç öğretmenler olmaları sağlanacak. Her öğretmen 10 öğrenciyi bütün yönleriyle takip ederek, öğrenciye mutlu bir yaşama ve başarıya giden yolda en büyük destekçisi olacak.”
Yorumlar