Önceki gün BBC bir haber servis etti. Coğrafyamızı yakından ilgilendiriyor. Yunanistan'da bilim insanları, zeytinyağının erkeklerin cinsel performansını artırmada Viagra'dan daha etkili bir çözüm olabileceğini ortaya koydu. Atina Üniversitesi'nin araştırmasına göre, zeytin zengini bir rejim yapmak kalpteki kan akışını güçlendirerek cinsel iktidarsızlığı da azaltıyor. İngiltere'de yayınlanan Daily Telegraph gazetesinin haberine göre 600 erkeğin katıldığı araştırma, günde en az 9 çorba kaşığı zeytinyağı tüketenlerde iktidarsızlık riskinin diğerlerine göre daha az olduğunu gösteriyor. Bu kişilerde testosteron seviyeleri de, az zeytin tüketenlere göre yüzde 40 daha fazla. 9 çorba kaşığı yaklaşık bir çay bardağına denk geliyor. Yani 100 ml. İşte şimdi Aydın’dan çıkacak bir girişimcinin viagra renginde ve şeklinde bir ambalaj yapıp 100 milimlik zeytinyağını “Doğal Viagra” adı altında 1 litre zeytinyağı fiyatına satmasını bekliyoruz. Girişimcilik ve başarı öyküsü böyle yazılır. Belki de böylelikle bidonlara endeksli olan zeytinyağı ticaret anlayışımızı değiştirebiliriz.  3-4 yıl önce AYTO Başkanı hakan Ülken bir açıklama yapmıştı. “Eğer İncir Norveç’te yetişseydi eczaneden tane ile satın alırdık.” diye. Demek ki globalleşen ve ticari olarak sınırları bir ölçüde kaldıran dünyada aslolan  gerçek üretmekten ziyade standartları oluşturabilmek, marka değeri kazandırabilmek ve pazarlama ağını doğru kurabilmekten geçiyor. Bu inovasyonu kurabilmek ürettiğimiz ürünlerden bereket sağlamamızı sağlayacak. Viagra şeklinde bir ambalaj kurgusu buna küçük bir örnek. Bir de zeytinyağı ile inciri karıştırınca neler oluyor?  Onu da başka bir girişimci düşünsün…