Haftalardır Aydın gündemi Tabakhane Deresi üzerindeki köprü nün yanındaki istinat duvarının yıkılmasına odaklanmıştı. O kadar yapılacak iş varken önce bu alanın kime ait olduğu tartışma konusu oldu. Akarsu yanı olduğu için DSİ'nin mi? Kenarından kanalizasyon hattı geçtiği için Büyükşehirin mi? Bölgesi dolayısıyla Efeler Belediyesi'nin mi? Tesadüfen bu polemiğin olduğu günlerde Büyükşehir Belediye Başkanımız Özlem Çerçioğlu ile bir görüşmemizde bu konuyu sorduğumuzda, “Gereken çalışmayı hemen yapmaya hazırız, ama…” demişti. İşte o “ama”nın altında çok anlamlar var. Aydın Büyükşehir Belediyesi kurulduğundan beri devletle kol kola yürütülmesi gereken her şey bir şekilde engelleniyor, erteleniyor ve bekletiliyor… Büyükşehir ilk kurulduğunda Özel İdare'den bütün iş makinaları başka kurumlara kaydırılıp personeli büyükşehire gönderilmedi mi? Aydın'ın şu an için en önemli arazileri olan Eski Otobüs Garajı ve Minibüs Garajı'nın tapusu kaç kez el değiştirdi? Bilen var mı? Bu tapular büyükşehirin elinde olsaydı çoktan otoparkından yaşam alanlarına kadar yapılmış bitmiş ve Efeler'in hem park alanı hem de otopark alanı olarak rahatlaması sağlanmış olurdu. İşe Aydın'ın makus talihi burada başlıyor. Partili olmaktan önce Aydınlı olma kültürünü geliştirememiş siyasetçiler bu şehire bir şey kazandıramıyor. Neyse ki halkımız kimin siyaseti halkı için yaptığını biliyor da en azından yerel seçimlerde (doğru) kararları verebiliyor. Gelelim Tahir Paşa Köprüsü'ne Aslında çok basit bir tamirat işi olmasına rağmen bölgenin SİT alanı olmasından dolayı yapılacak her çalışma için izin alınması gerekiyordu. Bölge DSİ'nin sorumluluk alanında olmasına rağmen yaklaşık bir ay boyunca üstünden geçen yolun trafiğe kapatılması dışında hiçbir çalışma yapılmadı. Yaptığı her işi bize haber olarak mail atan DSİ Bölge Müdürlüğü bu konu ile ilgili bir açıklama bile yapmadı. Aydın Büyükşehir Belediyesi, sorumluluk alanı dışında olmasına karşın Kültür Varlıkları Dairesi Başkanlığı aracılığıyla, çökme yaşanan alanda tarihi Tahir Paşa Köprüsü'nün yer almasından dolayı, gerekli çalışmayı yapabilmek için Aydın Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü'ne başvuruda bulundu. Kuruldan onay yazısının gelmesi ile birlikte harekete geçen Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı'na bağlı ekipler, 25 Şubat'ta çalışmalarına başladı. 6 gün süren çalışmaların ardından çöken istinat duvarı onarıldı. İstinat duvarıyla birlikte tarihi köprünün ayakları güçlenmiş oldu. İstinat duvarının çökmesi nedeniyle özellikle Salı günleri kurulan semt pazarının yoğunluğunda köprünün çökme tehlikesi ortadan kaldırılmış oldu. Şimdi sosyal medyada yorumları görüyorum. Yok basit bir iş… 80 m2 duvar örülmüş… Sorun üretmeyin çözüm üretin demek geliyor içimden…