Gündem

Ticaret Bakanlığı'ndan açıklama: Alışverişlerde "cayma hakkı" kaldırıldı mı?

Son günlerde, internet alışverişlerinde cep telefonu ve akıllı saat gibi ürünlerde cayma hakkının kaldırıldığı iddiaları kamuoyunda tartışma yaratırken, Ticaret Bakanlığı bu konuda bir açıklama yaptı. Bakanlık, iddiaların gerçeği yansıtmadığını ve değişikliklerin uygulanmasının 2026 yılına ertelendiğini duyurdu.

Abone Ol

Ticaret Bakanlığı, internet üzerinden yapılan alışverişlerde cayma hakkının kaldırıldığına ilişkin haberlerin doğru olmadığını vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

"Dönem dönem gündeme gelen 'internet üzerinden yapılan belli alışverişlere ilişkin cayma hakkı'nın kaldırıldığına yönelik haberler gerçeği yansıtmamaktadır."

Resmi Gazete’de Yayınlanan Yönetmelik

Bakanlık, 10 Ağustos 2024 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan "Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"e atıfta bulunarak, söz konusu ürünlerde cayma hakkına ilişkin değişikliklerin 1 Ocak 2026 tarihine ertelendiğini belirtti.

Cayma Hakkı Nedir?

Cayma hakkı, tüketicilere mesafeli sözleşmeler kapsamında satın aldıkları ürünleri, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin belirli bir süre içinde iade etme hakkı tanıyor. Mevcut durumda bu hak, internetten yapılan alışverişler için geçerliliğini koruyor.

Bakanlığın açıklaması, tüketiciler arasında oluşan kafa karışıklığını gidermeyi hedeflerken, düzenlemenin yürürlüğe gireceği tarihe kadar mevcut uygulamanın devam edeceğini teyit etti.