Didim Belediyesi Online Başvuru ve Süreç Yönetim Sistemi ile ilgili Didim Gençlik Merkezi'nde tanıtım ve bilgilendirme toplantısı yapıldı. Toplantıya Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, Belediye Başkan Yardımcıları Aydan Aşık Turgut ve Kaan Topçuoğulları, belediye meclis üyeleri, mimar ve mühendis ve teknik personel de katıldı. Toplantı öncesinde konuşan Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay "Belediye olarak bugün burada hem seçim süresince söz verdiğim, hem de Temmuz ayında yapmış olduğumuz, toplantıda bahsettiğimiz, en büyük gerek simlerimizden olan dijital değiştirmeyi halkımızın hizmetini sunacağımız. Gerek ilçemiz, gerek ülkemiz adına büyük önem arz eden online başvuru ve süreç yönetici sisteminin sizlere tanıtıma, sistemin nasıl kullanılacağı, bu hizmetimizle niye başladığımız konusunda bilgi vermek amacıyla biz bu toplantıyı yapmış oluyoruz.
Yenilikçi belediyecilik anlayışımızın önemli bir örneğini de belediyemizin yapılan başvuruların online olarak yapılması amacıyla çalışarak göstermekteyiz. Belediyemize kazandırdığımız online başvuru ve süreç yönetimi sistemiyle vatandaşlarımıza zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde 7/24 saat hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Hizmetinize sunduğumuz bu sistem ile başlayacak yeni dönemde vatandaşlarımız başvurularını bulundukları yerden online olarak yapabileceklerdir. Belediyemize gelmeden vatandaşlarımıza ciddi zaman tasarrufu sağlayacağımızı, personelimiz üzerindeki iş yükünü bir ölçüde azaltacağımızı ve bu konuyla ilgili de daha verimli hizmet vereceğimizi amaçlıyoruz ve bunu da sağlayacağız. Yapılan başvurular belediye içerisinde aynı sistem üzerinden yürütüleceğinden vatandaşlarımız başvurularının hangi aşamada, hangi personelde olduğunu ve ne zaman sonuçlanacağı konusunda da bu süreci takip edebilecekler. İlk etapta İmar ve Şehircilik Müdürlüğümüzün bazı başvurularını online sisteme dahil ediyoruz. Ancak yakın zamanda belediyemizin birçok biriminde de online sisteme geçiş yapacağız.
“ONLARCA AĞACI DA KURTARACAĞIZ”
Çevremize de önemli katkısı olacak bu sistemle birlikte, yapı ruhsatı müracaatlarında tüm belge ve projeler dijital olarak teslim edileceğinden, vatandaşlarımızın bir ruhsat için ödemek zorunda kaldıkları yüksek baskı maliyetlerinden de kurtulmalarını sağlıyoruz. Bu sayede sadece Didim Belediyesi olarak her yıl onlarca ağacımızı da kurtarmış oluyoruz.
“ARŞİV SORUNU KALKACAK”
Geçmiş olduğumuz uygulamayla birlikte, Belediyelerin en önemli problemlerinden biri olan arşiv sorununu da ortadan kaldırmış oluyoruz. Başvuru kapsamında alınan tüm belgeler ve tarafımızca üretilecek evraklar e- imzalı olarak sistematik bir şekilde dijital olarak arşivlenmektedir. Aynı zamanda, Belediyemiz için sağladığımız bu avantajı vatandaşlarımızla da paylaşıyor ve kendi başvurularına ilişkin olan dijital arşivlerini Belediye sunucularımız üzerinden kullanımlarına açıyoruz. Bundan böyle başvuru sahiplerinin ve proje müelliflerimizin kendi arşivlerini oluşturmak için ek maliyetlere katlanmalarına gerek kalmayacaktır. Türkiye'de çok az sayıda Belediye tarafından sadece belirli alanlarda kısmi olarak verilebilen online başvuru hizmetini bir adım daha öteye götürüp birçok alanda hizmet vermeye başlayarak ülkemizde bir ilki gerçekleştiriyoruz. Bu durum, vatandaşımıza verdiğimiz değerin yanında, teknoloji odaklı, şeffaf ve yenilikçi Belediyecilik anlayışımızın da en önemli göstergesidir. Kullanımınıza sunduğumuz bu değerli hizmetin tüm halkımıza hayırlı olmasını diliyorum." ifadelerini kullandı.
“YETKİLİ FİRMA SİSTEMİ ANLATTI”
Bilgilendirme ve tanıtım toplantısında Universe Yazılım A.Ş. yetkilileri katılanları bilgilendirdi. Kullanıma açık olan sistemde başvuru yapmak isteyenler Didim Belediyesi Web sitesinden ilk olarak online başvuru butonuna tıklayarak sisteme üye olacak. Üye olunduktan sonra yapılan işlemlerde Başvuru tipi, konum, mükellefler, diğer sorular, dosyalar ve onay bölümü yer alıyor. İşlem yapan kişiler sonrasında da dijital arşiv üzerinde kendi arşivlerine de ulaşabilecek.