Gürbilek; 'İlçemiz genelinde eğitim ve öğretim alanındaki bu olumsuzlukların bir an önce giderilmesi için iktidar partisi Akp'nin İlçe Başkanı Sayın Fatih Sarıgöz'ü göreve davet ediyorum'
'OKULLAŞMA ORANLARI VE OKULLARIN FİZİKİ YAPILARI KENTTE BÜYÜK BİR SORUNDUR'
2024-2025 eğitim öğretim döneminin başlaması ile birlikte, Kuşadası'nda da ğitimde sorunlar yaşandığını belirten Gürbilek, 'Eğitimde yaşanan ve yapısal hale gelen sorunlar ilçemizde de ciddi bir şekilde devam etmektedir' dedi. Kuşadası'nda eğitim ile ilgili sorunları, okullaşma oranları ve okulların fiziki yapıları olarak değerlendiren Gürbilek, konuşmasına,'Soruna okullaşma oranları olarak baktığımızda, ilçemizde 6 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 1 Proje ve Mesleki Teknik Anadolu Lisesi, 1 Mesleki Eğitim Merkezi, 4 Anadolu Lisesi, 1 Proje Anadolu Lisesi, 9 Ortaokul, 14 İlkokul, 6 Müstakil Anaokulu ve 1 Halk Eğitim Merkezi bulunmaktadır. Yaşadığımız ve merkez üssü Kahramanmaraş olan büyük depremden sonra ilçemizde yaklaşık 4 yıldır devam eden ve henüz birçoğunun tamamlanmadığı bir yıkım ve onarım çalışmaları sürecini yaşamaktayız. Bu süreçte 12 okulumuz aynı binayı kullanarak ikili eğitim yapmaktadırlar. Cumhuriyet İlkokulu'nun binası hasarlı olduğu için Çakabey Ortaokulu'nun ek binasında ikili eğitim yapmaktadır'dedi.
'OKUL EKSİKLİĞİ AÇISINDAN EN BÜYÜK PROBLEMİ İLÇE MERKEZİNDEKİ OKULLAR YAŞAMAKTADIR'
İkili öğretimden kaynaklanan fiziki zorluklar yanında okul çıkış saatlerinin geç saatlere uzaması güvenlik başta olmak üzere bir çok sorunu bir araya getirmekte ve eğitim ortamını olumsuz etkilemektedir. Meslek Lisesi gibi okullarda, Teknik eğitim sınıfları ve laboratuvarların derslik olarak kullanılması Mesleki ve teknik eğitimi sekteye uğratmış yeterli eğitim ne yazık ki sağlanamamaktadır. Okul eksikliği açısından en büyük problem ilçe merkezinde yer alan ortaokullarda yaşanmaktadır. Bu okullarda sınıf mevcutları 40'lı sayıları bulabilmektedir. Ortaokullarda yaşanan bu öğrenci yoğunluğunu azaltabilmek için en az 2 ortaokula daha ihtiyaç vardır. İlçemizdeki okulların fiziki yapılarını değerlendirdiğimizde bir çok okulumuzda derslik dışında öğrenciler için faaliyet alanları bulunmamaktadır. İlçe merkezinde bulunan okulların çoğu öğrencilerin oyun alanı açısından yetersizdir. İlçemizde okullara ait sadece 2 adet spor salonu bulunmakta bu salonlarında fiziki durumları yetersiz ve yıpranmış durumdadır. Bir çok okulumuzda fen laboratuvarları , müzik ve resim atölyeleri , kütüphane bulunmamaktadır. Bilgisayar laboratuvarı olan okullarımızda da donanım ve yazılımlar zamanın çok gerisinde kalmıştır.