2025 yılı için sunulan bütçe teklifinde, motorlu taşıtlardan elde edilecek ÖTV gelirinin 818,8 milyar TL olarak hedeflenmesi, sektörde belirsizlikler yaratıyor. 2024 yılı için belirlenen 497 milyar TL'lik ÖTV gelir hedefi şu an zor tutturulabilirken, 2025 için yüzde 64,4'lük bir artış öngörüsü, yeni vergi düzenlemeleri beklentisini artırıyor.

2024 Hedefi Gerçekleşmeyebilir

2024 yılı için öngörülen 497 milyar TL'lik ÖTV hedefi, yılın ilk dokuz ayında sadece 311 milyar TL ile bu hedefin yüzde 70'ine ulaşabildi. Bu durum, mevcut hedeflerin tutturulmasının zor olacağını işaret ederken, 2025 için belirlenen büyük artış hedefi, ÖTV matrah güncellemelerinin yapılmaması ve yeni vergi dilimlerinin eklenebileceği endişelerini doğuruyor.

Türkiye’nin en büyük üreticisiydi: Egeli firma İflasın eşiğinde Türkiye’nin en büyük üreticisiydi: Egeli firma İflasın eşiğinde

Otomobil Fiyatlarındaki Vergi Yükü Artabilir

EBS Danışmanlık Genel Müdürü Erol Şahin, 2025 yılı için öngörülen ÖTV gelir hedefinin matrah güncellemelerinin yapılmayacağı ve yeni vergi dilimlerinin eklenebileceği ihtimaline dayandığını belirtti. Ayrıca, bu gelir hedeflerine ulaşılabilmesi için otomotiv sektöründe 1.2 milyon adet satış seviyesinin üzerine çıkılması gerektiği ifade ediliyor.

Türkiye’deki Otomobil ÖTV Oranları

Türkiye'de benzinli, dizel ve hibrit araçlar için uygulanan ÖTV oranları yüzde 80 ile 220 arasında değişirken, elektrikli araçlar için bu oran yüzde 10 ila 60 arasında bulunuyor. Lüks araçlarda ise vergi yükü çok daha yüksek. Örneğin, Toyota'nın Land Cruiser Prado modeli, yüzde 220'lik ÖTV dilimiyle satışa sunuluyor. Vergisiz fiyatı 2.5 milyon TL olan araç, 9.750.000 TL'den satılıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ