Gündem

Uçuşlara yeni düzenleme: Rötar tazminatı yolda

Yolcuları yakından ilgilendiren yeni bir yönetmelik yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre, teknik ve operasyonel nedenlerle uçuşların ertelenmesi veya yolcunun varış noktasına 3 saatten fazla gecikmeyle ulaşması durumunda tazminat ödeneceği açıklandı. Zaman tasarrufu gibi çeşitli nedenlerle uçuşlara olan talep artarken, havayolu taşımacılığında rötar sorunları da giderek yaygınlaşıyor.

Abone Ol

Haber Global’den Sibel Gülersöyler’in haberine göre, iç hat uçuşlarında yolculara 100 Euro, yurt dışı uçuşlarında ise mesafeye bağlı olarak 250 ile 600 Euro arasında değişen tazminat hakkı tanınacak.

Peki, yolcular haklarını ne kadar biliyor? Her uçuş ertelemesinde tazminat almak mümkün mü? Bu sorulara yanıt veren Avukat Kevser Yıldırım, rötarlı uçuşlarda yolcuların çeşitli hizmetlerden yararlanma hakkı olduğunu belirtti. Yıldırım, "2-3 saat arası gecikmelerde sıcak ve soğuk içecekler, 3-5 saat arası gecikmelerde bunlara ek olarak kahvaltı veya yemek, 5 saatten fazla süren gecikmelerde ise ekstra hafif atıştırmalıklarla birlikte daha kapsamlı yiyecek ve içecek servisi sağlanmalıdır" dedi.

Yıldırım, ertelemenin en az 5 saat olması durumunda ise yolcunun konaklaması gerektiğinde havalimanı ile otel arasındaki ulaşım hizmetini hava yolu firmasının karşılaması gerektiğini belirtti. Ayrıca, seyahatin gerçekleştirilmeyen bölüm veya bölümleri için bilet ücretinin tamamının nakit olarak veya elektronik banka havalesi yoluyla en geç yedi gün içinde iade edilmesi gerektiğini ifade etti. Yolcunun seyahatinin ilk başlangıç noktasına dönmesini sağlayacak bir dönüş uçuşunun ücretsiz sağlanması gerektiğini de vurguladı.

Avukat Hadi Dündar ise 15 dakika veya daha az rötar durumunda yolcunun tazminat hakkı olmadığını belirtti. Dündar, "Uçuşlarda 30 dakika rötar durumunda genellikle herhangi bir tazminat söz konusu değildir. Ancak bazı havayolu şirketleri özür mahiyetinde belirli haklar sunabilir. 3 saat ve üzeri rötar durumlarında ise yolcular genellikle tazminat alma hakkına sahip olurlar. Bu durumda yolcular, tazminatın yanı sıra konaklama ve yiyecek-içecek hizmetlerinden de faydalanabilirler" ifadelerini kullandı.

Dündar ayrıca, uçağın temizliği, personel eksikliği, teknik arıza, kule ile ilgili sorunlar veya havaalanı yönetiminden kaynaklanan sorunlar nedeniyle yolcuların mağdur edilmeleri durumunda da tazminat hakları olduğunu ve bu hakları havayolu firmasından talep etmeleri gerektiğini belirtti.