Gündem

Kanun Teklifi Meclise Taşındı: Hurdayı Getirene Yenisi Vergisiz

TÜİK'in verilerine göre, Türkiye'deki binek araçların yaş ortalaması 14.5. Bu durum, Türkiye’yi Avrupa'nın en yaşlı otomobil parklarından birine sahip ülkeler arasında üst sıralara taşıyor.

Abone Ol

Üstelik Türkiye'de trafiğe kayıtlı 30 milyon aracın %25’ini, yani 7.5 milyonunu 21 yaş ve üzeri araçlar oluşturuyor.

Bu da hem trafik güvenliğini olumsuz etkiliyor hem de araç emisyonları açısından çevreyi tehdit ediyor.

MHP’nin Kanun Teklifi: Hurda Araçlara ÖTV ve KDV Muafiyeti MHP Kayseri Milletvekili İsmail Özdemir, bu sorunu çözmek adına geçtiğimiz günlerde Meclis'e bir kanun teklifi sundu.

Kanun teklifine göre, 25 yaş ve üzerindeki araçların trafikten çekilmesi için teşvik mekanizması oluşturulacak.

Bu kapsamda, hurda araç sahipleri, araçlarını teslim ederek Türkiye'de üretilen yeni araçları ÖTV ve KDV ödemeden satın alabilecek.

Teşvikin Detayları Kapsam: Teşvik, yalnızca Türkiye’de üretilen otomobilleri ve ticari araçları kapsıyor. Bir Defaya Mahsus Kullanım: Her araç sahibi teşvikten yalnızca bir kez yararlanabilecek.

Ticari Araç Şartı: Ticari araç sahipleri, teşvikle aldıkları yeni araçları 10 yıl boyunca ticari faaliyetlerinde kullanmak zorunda olacak. Bu teşvikten faydalanarak alınabilecek Türkiye üretimi araçlar arasında şunlar bulunuyor:

Fiat: Egea, Fiorino Ford: Transit Hyundai: i10, i20, Bayon Renault: Clio, Megane Sedan, Duster TOGG: T10X Toyota: C-HR, Corolla

Teşvik, sadece bir defalığa mahsus kullanılabilecek. Ticari araç kullanıcıları ise aldıkları araçları 10 yıl süre ile ticari faaliyetlerde kullanmak zorunda olacak.