Gündem

Bakanlık'tan Kısıtlama ve Düzenleme: Tüm Marketlerde Yasaklandı!

Tarım ve Orman Bakanlığı, yeni bir düzenlemeyle marketlerdeki bazı ürünlerin satışına kısıtlamalar getirdi. Bakanlık, üreticilere yönelik yayınladığı tebliğle, taklit ürünlerin önüne geçmeyi amaçlıyor.

Abone Ol

ERİTME PEYNİRLERDE YENİ KURALLAR Dünya gazetesinden Mehmet Hanifi Gülel'in haberine göre, yayımlanan yeni tebliğ taslağı, eritme peynirlerin ambalajlarında kullanılan terimlere sınırlamalar getiriyor. Üretici firmalar artık "tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, ve tost peyniri" gibi isimleri ambalajlarında kullanamayacaklar.

Bu ifadelerin yer aldığı ürünlerin market raflarında satışı yasaklanacak.

Bakanlığın taklit ürünlerle mücadele kapsamında aldığı bu karar, peynirlerin yanı sıra, zincir marketlerde satılan "aromalı" ürünleri de kapsayacak. Özellikle "muzlu, çilekli, fındıklı" gibi isimlerle satılan gofretlerin bu isimlerle satışına son verilecek ve ambalajlarda "aromalı" ifadesinin kullanılması zorunlu hale getirilecek.

TÜKETİCİYİ YANILTMA ÖNLENİYOR Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, bu düzenlemenin temel amacının, tüketicinin yanıltılmasını engellemek olduğunu belirtiyor.

Altuntaş, "Eritme peynirleri artık geleneksel ve yöresel peynirleri ya da coğrafi işaretli ürünleri çağrıştıracak şekilde üretilemeyecek.

Tulum, örgü, çeçil, dil, tel, abaza, kaşar peyniri gibi terimlerin kullanımı bu kapsamda yasaklanacak," dedi.

Altuntaş ayrıca, eritme peynirlerinin etiketlerinde, ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve ambalajın temel görüş alanında yer alması gerektiğini belirtti. Ürün adı algısı yaratabilecek "sürülebilir, ultrafiltrasyon, üçgen, tost için" gibi ifadelerin, ürün adı gibi tek başına kullanılamayacağını ve bu terimlerin ambalajda, ürün adından daha büyük olmamak kaydıyla yer alabileceğini ifade etti.