Serkan Altay, alıcıların sadece hasar kaydı olup olmadığını kontrol etmekle yetinmemesi gerektiğini belirterek, “Asıl sorun şu; aracın üzerinde hasar kaydı yok diye kazaya karışmadığı düşünülüyor. Oysa birçok sürücü, kaza sonrası sigortaya bildirim yapmadan kendi aralarında anlaşıyor. Bu nedenle, araçlara resmi olarak hasar kaydı işlenmiyor. Araçta boyanmamış bir yer kalmamış ama sorgulama yapıldığında 'hasar kaydı yok' deniliyor” ifadelerini kullandı.

Şoför Başkan’ın genel kurulu eğitim semineri ile taçlandırıldı Şoför Başkan’ın genel kurulu eğitim semineri ile taçlandırıldı

Incirliovada Oto Ekspertiz Uyarisi Hasar Kayitlarina Dikkat 556079 Bbeba63A49Dabc142Bf02Ec6A5E105F0

Ayrıca hasar kaydında görünen parçaların gerçekten değiştirilip değiştirilmediğinin de önemine dikkat çeken Altay, “Örneğin, araçta 35 bin liralık bir hasar kaydı var. Sigorta şirketi bu ücreti ödüyor ancak sürücünün parçaları değiştirme zorunluluğu yok. Parçaları değiştirmek yerine onarım yaptıran sürücü, parayı alıyor ama araçtaki parçalar değişmemiş oluyor. Bu nedenle sistemde parça değişimi görünse de, aracın üzerinde yapılan kontrollerde değişen bir parça olmadığı fark ediliyor. Maddi kayba uğramamak için hasar kaydının detaylarına mutlaka bakılmalı” dedi.

Incirliovada Oto Ekspertiz Uyarisi Hasar Kayitlarina Dikkat 556079 545D5Ab69127B9890E17E327676B9F54

"HASAR KAYDI TUTARLARI DA ARTTI"

Son yıllarda artan araç fiyatlarının, hasar kayıtlarındaki rakamları da yükselttiğini belirten Altay, “Şu anda bir aracın orijinal farı kırıldığında, aracın modeline göre 20 bin liradan 300 bin liraya kadar değişen fiyatlar çıkabiliyor. 2020 yılından önce 10 bin liranın üzerindeki hasar kayıtları büyük rakamlar olarak görülürdü. Ancak günümüzde bu tür hasar kayıtları düşük seviyede kalıyor. Vatandaşlarımız, araç alırken mutlaka hasar kaydı içeriğini ve yapılan işlemleri detaylı şekilde incelemeli” şeklinde konuştu.

Muhabir: EMRAH DİNÇER